Gastspreker: fotografiedocente Sabina Theijs

Margarethahoeve

Achter de Kerk 1
Norg

Fotografiedocente Sabina Theijs is uitgenodigd en bereid gebleken als gastspreker op te treden. Haar onderwerp wordt door haar zelf als volgt omschreven:

Je fotografeert al enige tijd en weet hoe je camera werkt. Net als vele anderen kan je mooie foto’s maken en deze tonen aan een publiek via bijv. social media en natuurlijk aan de andere leden van Fotoclub Noordenveld. “Van kiekje tot foto”, maar wat is eigenlijk het verschil? En hoe onderscheidt jouw werk zich van dat van al die anderen?

Tijdens deze avond bespreken we verschillende stijlen van fotografie. Vervolgens krijg je handvatten aangereikt die je kunt gebruiken om aan elk onderwerp of elke opdracht je eigen draai te geven. Het voorbeeld dat gebruikt zal worden is de opdracht die de gemeente Noorderveld heeft aangereikt: “Het jaar van de vluchteling.”

Gastspreker van de avond is Sabina Theijs. Afhankelijk van het verloop van de avond is er wellicht nog de mogelijkheid om na de presentatie foto’s te bekijken en bespreken, dus voel je vrij om werk mee te nemen.

Sabina Theijs (1978) behaalde haar BA Photography aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Zij is werkzaam als fotografiedocent en -coach en geeft o.a. les aan Academie Minerva en De Fotolocatie in Groningen. Als fotograaf werkt zij voornamelijk aan langlopende sociaal documentaire projecten.